Leveringsvoorwaarden

Leveringskosten en verpakkingen

Bij De Wijncult is er geen minimum bestelbedrag en is het ook mogelijk om per fles te bestellen. Bestellingen boven €100,- worden gratis verzonden binnen Nederland. Voor bestellingen onder €100,- rekenen wij €9,- (per afleveradres).

Je bestelling wordt verzonden naar het adres van jouw keuze in Nederland, dit kan ook een werkadres zijn. De bezorging wordt uitgevoerd door PostNL.

De wijnen worden geleverd in stevige dozen. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat de bestelling in delen aankomt bij een veelvoud van 6 flessen.

Levering en ontvangst

Je bestelling wordt binnen Nederland afgeleverd op het adres dat je zelf opgeeft. Wij streven ernaar om de bestelling binnen 3 werkdagen bij jou te bezorgen. Houd er rekening mee dat overschrijding van de leveringstermijn geen recht geeft op schadevergoeding en ook niet het recht geeft om de bestelling te annuleren.

Bij de levering van alcoholhoudende dranken wordt gecontroleerd op je leeftijd door de pakketbezorger. De pakketten mogen alleen afgegeven worden aan personen van boven de 18 jaar en kunnen niet bij de buren afgegeven worden of ergens rondom het huis worden neergezet. Als er niemand thuis is bij de bezorging, wordt je bestelling afgeleverd bij een PostNL afhaalpunt waar deze door personen van boven de 18 jaar afgehaald kan worden.

Controleer je bestelling na ontvangst binnen 72 uur en meld eventuele klachten aan De Wijncult. Wij zijn niet tot nakoming gehouden en niet gehouden tot vergoeding van enige schade als de bestelling door overmacht niet, niet juist of niet volledig kan worden geleverd. Behoudens in geval van grove schuld of ernstige nalatigheid is de verplichting tot schadevergoeding door De Wijncult terzake van het niet, niet juist of niet volledig leveren van een bestelling beperkt tot de waarde van de betreffende bestelling.

Wanneer de bezorging van een pakket niet slaagt, zal de chauffeur een kaartje achterlaten in de brievenbus. Op dit kaartje staat vermeld dat hij tevergeefs langs is geweest om het pakket te bezorgen en dat hij de volgende werkdag ofwel in de ochtend of in de middag opnieuw zal langskomen. Als de tweede bezorgpoging ook niet slaagt, zal de chauffeur een mededeling achterlaten in de brievenbus waarop staat dat hij voor de tweede keer tevergeefs langs is geweest. In deze mededeling wordt verzocht om contact op te nemen met het betreffende depot om de aflevering te regelen. Dit kan bijvoorbeeld door een afleverdatum af te spreken waarop de ontvanger thuis is, een ander afleveradres op te geven, het pakket zelf op te halen bij het depot of door een eenmalige machtiging te verstrekken aan het depot om het pakket op een door de ontvanger aangegeven plek achter te laten.

Om dit natuurlijk te voorkomen, is het ook mogelijk om het pakket te laten leveren op je werkadres. Het juiste afleveradres kan worden opgegeven tijdens het plaatsen van de bestelling.